pátek 29. srpna 2014

Jak se starám o své nehty já?

Před pár lety jsem byla v lakování opravdu borec. Nejen že jsem si obě ruce zvládla nalakovat v super čase, ale také i s velkou přesností. Pokud jste nebo jste byly také lakovací maniaci jako já, tak víte že většina laků samo o sobě moc dlouho nevydrží (nebo alespoň před pár lety ne). A jelikož jsem byla vysazená na přesně a hezky upravené nehty, lakovala jsem si je znovu pokaždé, když se kus odloupnul nebo ošoupal. Konkrétně asi každý druhý den, pak jsem objevila celkem držáky od Gabriely Salvete, které mi vydržely vždycky nejdéle (asi 5 dní). Musím zmínit že jsem nikdy nepoužívala podkladové či svrchní laky a proto jsem si nehty přelakovávala tak často. Za těch pár let jsem měla už celkem zkušenosti, na který lak se můžu spolehnout a naopak jsem věděla, který je šunt.

Část mé sbírky laků na nehty.

Jenže pak přišla doba, kdy mě to absolutně nebavilo. Nebavilo mě si nehty neustále upravovat, protože to přeci jen zabralo někdy dost času. Například když si nehty nalakujete nějakým lakem, kterému trvá dost dlouho než uschne. Klasický zákon schválnosti, že někam sáhnete, lak se shrne/zničí a v tu chvíli můžete lakovat znovu. Nebo když máte nehty už hezky zaschle a pak jdete spát, další den se probudíte a všechny nehty mají otisk textilu nebo vzor vašeho povlečení. Všechny tyhle věci mi začínali vadit, a tak jsem se rozhodla, že vyzkouším gellak. Jsem s ním velmi spokojená, protože mé přírodní nehty zpevní, barva vydrží několik týdnů a nemusíte se o nic starat. Jen jsou pak při barevném gellaku více vidět odrosty a musíte po nějaké době na doplnění. Někdy se samozřejmě stane, že se Vám při náročné práci, mytí nádobí nebo zahradničení kus gellaku odloupne, neříkám že gellak je věčný to ne. Cena je pochopitelně vyšší než za normální lak, ale nižší než za klasické gelovky. Záleží také na tom jakou manikérku máte a jaké ceny si účtují.

Má oblíbená značka laků na nehty, Gabriella Salvete. (148, 101, 120, 114)

Pak jsem občas vyzkoušela gel, ale všechno se odehrávalo na mých přírodních nehtech, nikoliv na tipech. To už je luxus kategorie, protože máte nehty neuvěřitelně pevné a nemusíte se bát, že se Vám nehet zlomí. Ale pokud máte svoje nehty dost slabé, tak se může stát že i s gelem se Vám zlomí. To se pak zas všechno odvozuje od kvality materiálu, vlastností vašich nehtů a náročnosti práce kterou provozujete (myšleno tak, že zahradnici nic nevydrží tak dlouho jako někomu v kanceláři). Samozřejmě u gelu je cena vyšší než u gellaku a trvá to také delší dobu.

Část mých červených laků (seřazeno dle oblíbenosti).

Dnes jsem si zas po dlouhé době zkoušela nehty nalakovat, a řeknu Vám, že to byl opravdu boj. Když už jsem po dlouhém rozhodování vybrala barvu tak jsem pak měla problém s konzistencí laku. Protože některé po čase trochu ztuhnou a práce s nimi je fakt náročná. Pak zase některé laky hrozně rychle usychaly a protože mám dlouhé nehty, nestačila jsem je pak ani nalakovat a tvořili se na nehtech ty hrozné vrstvy a žmolky. Cítila jsem se opravdu vítězně, když jsem si obě ruce nalakovala a vypadaly celkem dobře. Na rovinu říkám, že lakovat si nehty tak jako jsem to dělala dřív, bych teď asi nezvládla. Zabírá to hrozně moc času a pak v podstatě ty 2 hodinky za 3 týdny u gelu/gellaku není nic hrozného. A to nejhorší na tom je, že lakování a konkrétně tedy nepovedené nehty ovlivňují hrozně vaší mysl. Pokud se Vám to už po několikáté nepovede, jste naštvaní a já bych se pak na své ruce nemohla ani podívat a styděla bych se za ně. Když jdete k někomu na manikůru, tak je to většinou profík a odvede skvělou práci. A navíc naprosto nesnáším to, když mám červený lak a pak všude na papírech jsou ty červené šmouhy.. Znáte to také?

Část mých růžových laků (seřazeno dle oblíbenosti).

Ceny záleží zas na tom, jakou manikérku seženete. Já mám už několik let tu nejlepší a nejtalentovanější manikérku co znám. Vyzkoušela jsem jich několik, ale vždy jsem se vrátila k té jedné, která to umí opravdu nejlépe. Má za sebou dlouhé roky zkušeností a provádí opravdu precizní práci. Po každé návštěvě od ní odcházím s radostí, že mám nové hezké nehty a nemůžu se na ně vynadívat. Trochu to vypadá, že jsem tu pohanila lakování nehtů, ale ona je to prostě pravda. Zvykla jsem si na to pohodlí, že to někdo dělá za mě a daleko líp.


Zajímalo by mě, jakou techniku a úpravu nehtů volíte Vy? Máte nějakou podobnou zkušenost jako já?

Žádné komentáře:

Okomentovat