pondělí 21. dubna 2014

Co mám ve svém mobilu?

Vím že je můj blog zaměřený na kosmetiku, ale musím se přiznat že mě baví psát i o něčem jiném. Baví mě tu psát svoje pocity, například když jsem smutná a pak publikuji článek tak je mi mnohem lépe. Chtěla bych aby tyto stránky byly kouskem mně.. aby měli osobitý styl a šířila se z nich jen pozitivní energie :-) Podle názvu asi už víte o co v tomto článku půjde. Dám Vám takovou malinkou možnost nakouknout do mého soukromí, tedy konkrétně do mobilu. Abych byla upřímná, tak si už dny bez svého mobilu nedokážu představit. Ne že bych na něm byla závislá (no vlastně ano), ale už jen pro ten pocit že ho mám u sebe, a co kdyby se náhodou něco stalo. Nemám ráda dobu ve které žiji, ale zase jsem ráda že máme přístupné takovéhle vymoženosti jako jsou mobily, notebooky, tablety atd.. které nám dají možnost dělat neskutečné věci. Když si to tak vezmete tak třeba díky jedné aplikaci můžete zhubnout, najít si partnera či projít u zkoušek ve škole (teď to samozřejmě zveličuji a za takovéhle skutečnosti nemůže jen mobilní telefon, ale jakousi částí se na tom může podílet). Když nad tím tak přemýšlím tak je to něco neskutečného.. miliardy mobilů, miliony aplikací, miliony možností.. Pro mě je to nezbytnost, jasně že to není potřebné k životu, ale takhle se mi ten život žije snáz. A o tom to je ne, ulehčit si život?
Ach, teď jsem si vzpomněla na svůj první telefon. Bylo to Samsung, odklápěcí véčko (dokonce jsem Vám našla i obrázek :-D), které mělo malinkatý display a když byl zavřený a zvonil tak tam blikalo barevně světýlko :-D A mé vyzvánění byla písnička fur Elise. Ježiš, já byla tak nadšená že mám první mobil. Tohle byl opravdu můj vlastní první, protože nepočítám ty Alcately s anténkou s kterými jsem si hrála. Za celou tu dobu jsem vyzkoušela hodně mobilních telefonů i značek, a nyní jsem už roky věrná Applu. Nyní tedy konkrétně iPhonu 5. To co ve svém iPhonu momentálně mám Vám ukážu pomocí screenshotů.



V iPhonu mám 4 slidy, a pro pořádek začnu tím prvním slidem. Asi můžu přeskočit ikonky typu telefon, kalendář, obrázky a tak dále.. Aby to bylo stručné tak vezmu jen aplikace co se dají stáhnout z App Store. Budu je ukazovat v pořadí zleva od hora - dolů. Youtube je pro mě vhodný když se chci podívat na nějaké videa či písničky které nemám v mobilu, určitě ho máte také, takže asi nemusím víc zmiňovat. Dál tu mám tedy počasí od Yahoo, které je opravdu přesné a ani se na jiné počasí nedívám. Ukazuje mapu, rychlost větru, tlak, uv index, vlhkost, viditelnost, srážky, východ a západ slunce takže zde mám vše co potřebuji. Evernote je výborný pomocník na psaní textů. Jsou to v podstatě poznámky ale můžete zde upravovat text, vkládat obrázky, nahrávat zvuk a podobné věci. Já ho používám hlavně pro psaní článků, jelikož mi mobilní blogger nevyhovuje. Takže tam si zapisuji své poznatky případně tedy celé články, ale hodí se taky pro psaní školních textů. Nike+iPod je aplikace pro běh a chůzi která už v iPhonu v podstatě byla a moc ji nepoužívám.


Tímto se tedy přesouváme na druhý slide. Zde mám tři složky: nástroje, vzdělávání a životní styl. Ve složce nástroje jsou vlastně věci které má každý iPhone a nestahovala jsem si je tedy sama. Ve složce vzdělávání mám jako první Scaner který se vždy hodí. Můžete s ním skenovat papíry, sešity a veškerý text. Velice šikovná věcička pro studenty. Dále tu mám pak aplikaci Study kterou jsem si stáhla na základě toho, že to doporučovala PlumFoolery. Je to aplikace která Vám pouští takovou uklidňující až relaxační hudbu. Memrise je aplikace která Vám pomáhá se naučit cizí jazyk. Já se pomocí tohoto programu učím Italštinu. Musíte tam sami doplňovat a vybírat vhodné fráze. Musím říct že to doopravdy funguje a je to daleko lepší než sedět někde se slovníkem. Mobilní učitel je něco podobného jako Memrise. Jsou tam slovíčka, gramatika, věty i fráze. Působí to na mě až moc "učitelsky" a proto mě nebaví tolik jako Memrise. iBook je něco podobného jako Kiosek, slouží ke stahování časopisů a knížek. Thin wallet, jak už podle názvu vypovídá, by Vám měla zeštíhlit peněženku. Ne tím že by jste tam dávali své penízem ale své karty. No přiznejte, kolik klubových karet v peněžence máte? Já se tam snažím nosit jen ty co používám ale stejně jich tam mám hodně. Do této aplikace naskenujete ean (čárový kód) vaší klubové karty, napíšete si co to je za kartu, vyfotíte si jí a když si zapomenete peněženku tak jednoduše můžete ukázat tento naskenovaný kód Vaší karty. Můj MC'donald mám v mobilu jen kvůli slevovým kupónkům. Najdete tam na mapě všechny jejich pobočky, soutěže i kolik KJ a jaké energetické hodnoty mají jejich jídla. Alkohol kalkulačku tu mám asi jen ze srandy :-D prostě zde zadáte svojí váhu, pohlaví, druh alkoholu, v kolik hodin jste ho pili a hlavně kolik množství jste měli a ono Vám to vypočítá kolik máte v sobě alkoholu, promilí a za jak dlouho budete střízlivý.


Hned vedle složek mám nově aplikaci na Svátky, která jednoduše ukazuje jaký den má kdo svátek a případně si tam můžete dát i upozornění. Tv program tohoto typu je pro mě daleko lepší než nějaké časopisové programy. Navíc je tato aplikace nyní inovovaná a dá se tam vyhledat určitý film, aby Vám to připomnělo ten film a naleznete tam i tipy. Office2 plus je jednoduchý program do kterého si ukládám texty ve formátu doc, pdf i pptx. Překladač je také super klasická věc, tento je od Googlu. My Pill (m.P) a Know your contraceptives (My OC) jsou aplikace související s antikoncepčními prášky. Nejen že Vás každý den upozorní že si máte prášek vzít ale také Vám ukazují termíny menstruace na velmi dlouhou dobu dopředu. Určitě bych tyhle aplikace doporučila těm kteří berou hormonální antikoncepci. Jelikož mám email u Googlu tak je mou nezbytností mít Gmail i v mobilu. Prostě se můžete na emaily dívat i odpovídat během dne, což je pro mě určitě výhoda. Instagram, určitě ho znáte všichni. Mám ho radši než Facebook a baví mě neustále už víc jak rok. Pokud by jste měli zájem mě sledovat i tam, tak mě najdete pod jménem "maximatros". Jak už jsem zmiňovala výše, facebook nemám (nesnáším ho) a bohatě mi stačí Messenger. Dále tu mám pak aplikace dvou drogérií. Jednou je Rossmann, která je docela hezky propracovaná. Najdete zde mapu prodejen, novinky, produkty v akci, nově i program Rossmánek a můžete si udělat i svůj nákupní seznam. DM Drogerie není moc dobrá aplikace, občas se tam objeví nějaké ukázky slev ale jinak nic moc.


Tak a máme tu třetí slide. Pro ty, co mají O2 doporučuji stáhnout si O2 výhody protože jsou zde různé slevové kupóny a 1+1 akce. Dále je tu pak aplikace Moje O2, která mi ukazuje faktury vyúčtování, můj tarif , internet a celkově kolik mi zbývá volných minut a tak podobně. Math Solver je v podstatě kalkulačka a také umí dělat grafy. Pro mně je docela složitá, protože nevím jak se dané matematické funkce, výrazy a různé věci nazývají anglicky. Jízdní řády je taky super aplikace kterou používám denně. Zadáte typ dopravy, odkud-kam, čas odjezdu a ono Vám to najde nejvhodnější spoj. Tyto řády se mi hodí především na státní autobusy, vlaky ale naleznete zde i MHD. QR čtečka, málo kdy ji používám ale na nějaké ty kódy se hodí. Asi víte na jaký princip to funguje že. Wallpapers je aplikace kde si můžete stáhnout velmi kvalitní HD tapety. Mají jich tam snad milion a pokaždé tam najdu nějakou hezkou. Právě tu kterou vidíte i na těchto screenech je i z této aplikace. Tapped Out byla snad má první hra na telefonu (tím myslím na iPhonu, protože když máte například 5 a koupíte si 5S tak se Vám vše z toho starého přetáhne do toho nového, včetně uspořádaných aplikací, historie i sms). I když to tak podle názvu není poznat ale jedná se o hru the Simpsons. Máte tam svůj Springfield a plníte úkoly, postupně ho budujete a získáváte nové lidi i nové budovy. Threes je momentálně má nejoblíbenější hra. Je to hra na tak jednoduchý princip že si mě tím naprosto získala. V podstatě tam tahy doprava, doleva, dolu, nahoru posouváte čísla a tvoříte tak jejich součty. Úkolem hry je vytvořit největší součet. Udělat ty velké součty je celkem těžké ale stále mě to baví. Bloglovin je snad po Instagramu má nejoblíbenější aplikace. Určitě ji také znáte, jedná se o místo kde můžete mít všechny své oblíbené bloggerky i youtuberky a nikdy Vám neunikne jejich článek nebo video. Aktualizuji ji snad každou chvíli a nové články čtu ihned. Nejvíc ze všeho se mi líbí že jakýkoliv článek je v této aplikaci jedním písmem a na bílém pozadí. Protože někdy mě i od nějaké bloggerky odradí její design blogu. Tady je vše stejným písmem, jednoduché a člověk si pak o tom autorovi nedělá žádné předsudky. Blogger aplikaci ani nepoužívám, protože jeho mobilní verze je fakt na nic. Na připravování a psaní článků používám výše zmíněný Evernote. Na Ebay nakupuji hodně často, a proto mít ho i v mobilu považuji za výhodu. Pár kliknutí a věc je objednaná.



Tak a tímto se dostávám k poslednímu slidu svého telefonu. Zde mám zase věci rozdělené do složek, hry, zdraví a fotografování. Her mám celkem dost protože se tím krásně krátí čas. Slovíčka jsou něco jako elektronické osmisměrky. Jednoduchá ale zábavná hra. Plants vs Zombies určitě také znáte každý, moc ji nehraji ale mám ji tu. Where's my water je děsně roztomilá hra s krokodýlkem, kterému musíte pomoct dostat vodu do jeho potrubí aby se mohl umýt. Mozkovna je kvízová hra, moc ji také nehraji ale mám ji tu pro nějaké ty nudné chvilky. Farm Heroes jsem do nedávna hrála jako závislák. Prostě posouváte různé předměty (tady konkrétně tedy zeleninu, vajíčka a vodu) aby vytvořili alespoň trojici a zmizeli. Úkolem hry je posbírat určitý počet předmětů. Je tam snad nekonečno levelů. Příjde mi že Doodle Jump byla snad jedna z prvních her na dotykové telefony, ale je to jen můj pocit, protože ji znám už velmi dlouho. S Maličkým tvorečkem jednoduše skáčete po podporách a nesmíte spadnout. Happy Street jsem si stáhla na základě článku od Rendy, co má ona v telefonu. Máte takovou svoji uličku a stavíte tam baráčky ve kterých bydlejí pak různá zvířátka, která pak nakupují v různých krámech. Hra se mi strašně líbí jak je graficky zpracovaná. Club Penguin jsem si stáhla před několika dny a teď už jsem ji smazala. Obsahovala docela dost chyb. Ve složce zdraví mám Kalorické tabulky, ve kterých kromě přesného KJ a přesných energetických hodnot daných výrobků najdete i kolik KJ spálíte při určitém sportu. Tato aplikace se mi moc líbí a pokud máte takovýhle životní styl a rádi si to hlídáte, tak určitě tuhle aplikaci doporučuji. Pitní režim je taková blbůstka od Aquily. V podstatě Vám to hlídá pitný režim. Zadáte svojí váhu, výšku a podle toho Vám to vypočítá kolik by jste za den měli vypít. Ale prosím, nespleťte si výšku s váhou jako já.. pak jsem se divila když jsem měla vypít 6 litrů denně :-D Může Vám to posílat upozornění po nějakých 20 minutách tuším a zadáváte kolik jste toho vypili. V mé úplně poslední složce mám veškeré věci na focení. Moldiv je aplikace na koláže, přičemž tam pak můžete vložit i text, obrázky a ještě nějak si s tím pohrát. Moc ji nepoužívám - spíš vůbec. Retrica je zas hodně na filtry fotek, můžete je doostřit, dát rámeček a tak různě. Snapchat mám jen pro posílání takových těch bláznivých fotek mezi přáteli. Jeden čas to byl docela hit. Insta Collage je vlastně bratr Instagramu, s tím rozdílem že je určený na koláže. Když už používám něco na koláže, tak toto. Photosynth je asi nejlepší aplikace co jsem měla na fotky o 360°. Iphone 5 už má takovouhle možnost i ve fotoaparátu (vlastně jen panorama), i s těmi filtry, proto už ani některé aplikace na to nepoužívám.


Kdybych to měla celé shnout tak mé nejoblíbenější aplikace jsou: Evernote, Bloglovin, Instagram, Gmail, poté Jízdní řády, My Pill, Tv program a mezi ty další patří asi Memrise, Počasí Yahoo, Ebay a Threes. Tak a tímto jsme se dostali na konec tohoto dlouhého tématu. Doufám že se Vám tento článek líbil, a snad jsem Vám třeba trochu poradila nebo ukázala co je dobré v telefonu mít a bez čeho bych já telefon nemohla mít. Mějte se krásně.

Žádné komentáře:

Okomentovat