neděle 30. března 2014

DIY - medová maska 3V1

Máte rádi masky na obličej? Já ano, a doma jich mám nespočet. Jenže když jsem to tak počítala tak víc jak půlka masek mi nevyhovovala a v podstatě nic nedělala. Nedávno jsem si začala dělat svou vlastní masku, která předčila většinu kupovaných a od té doby ji používám celkem pravidelně. Vyrobit si ji mě napadlo, když jsem hledala nějakou účinnou metodu proti vzniku pih od sluníčka - jelikož se už venku dělá hezky, tak se nebráním opalování a bohužel mi pak více vylézají pihy. Možná jsem divná, ale nejsem ten typ člověka kterému se pihy líbí, a na sobě je upřímně nesnáším.. Přítel sice říkal že se mu na mě pihy líbí ale já se stále nemůžu zbavit takového pocitu že je prostě na svém obličeji nechci mít. Na těle mi nevadí, ale v obličeji je mi to vadí. No co hold nadělám, pryč už určitě nepůjdou, ale i tak jsem chtěla zkusit nějaké babské rady. Snad tou neznámější babskou radou proti pihám je použití citrónu, a jelikož jsem nechtěla použít jen samotný citron napadl mě i med, pak už jsem jen přidala trochu cukru pro peeling a má dokonalá maska byla na světě!


Používám ji pravidelně 2x týdně a musím říct že si to naprosto užívám! Mám super pocit z toho, když vím co do té masky dávám a navíc to stojí minimum peněz. Dále je pak na vás co si do ní přidáte nebo čeho naopak uberete, a tak vznikne vaše dokonalá maska podle vašich potřeb. Myslím si že na takovouhle DIY kosmetiku většinou lidi zapomínají, a teď mě napadá že Vám vlastně můžu doporučit jednu mladou slečnu která na svém blogu má mnoho takovýchto návodů na vlastní kosmetiku. Věnuje se od balzámů na rty až po výrobu vlastních krémů. Někteří z Vás ji možná znají, shodou okolností je to také Michaela stejně jako já -  Kiss a Bee.
Díky krystalkám cukru je tohle spíš hrubější peelin/scrub, který by citlivé pleti nemusel vyhovovat. Maska mi je na obličeji příjemná a nemám po ní žádné alergické reakce. Já ji nanáším i na rty a poté dělám i peeling. I když se to ze začátku moc snadné kvůli  medu nezdá, smývat jde však jednoduše a normálně vlažnou vodou. Větší pozor si musíte dát okolo očního okolí, protože při neopatrnosti by se Vám krystalek cukru mohl dostat do oka, a to opravdu není příjemné. Pleť je po použití tak neuvěřitelně hebká, že by Vám tohle neudělala snad žádná maska ( nebo alespoň mě ne). V názvu článku jsem uvedla 3V1 protože je to pro mě maska na obličej, scrub na rty i peeling na tělo. Využití má tahle maska opravdu na jedničku.

Co budete potřebovat:
Abych řekla pravdu tak jsem masku podle nějakého přeměřování a vážení nikdy nedělala, takže všechno je jen čistě na Vás.
  • Misku ve které smícháme ingredience
  • Lžičku 
  • Med - 2 lžičky ( nejlepší je na to domácí tekutý med)
  • Citrón - stačí pár kapek / jedno velké zmáčknutí
  • Cukr krystal


1. Nejprve si do misky dám dvě lžičky medu. Jak už jsem zmiňovala výše je lepší použít domácí - pokud ho máte doma většinou se pozná tak že je i po půl roce stále tekutý. Kupovaný med z krámu bych na to asi nepoužila ale také můžete.


2. Do medu dám trochu citrónu. Bude stačit jedno střední zmáčknutí. Čím víc dáte citrónu, tím víc bude maska řidší a tím pádem i více ztékat z obličeje, takže na to pozor.


3. Citrón a med zamíchám aby nám vznikla lehce tekutá konzistence.


4. Do smíchané směsi citrónu a medu dám dvě lžičky cukru. Můžete použít i sůl, cokoliv co Vám vyhovuje pro peeling.


5. Vše zamíchám a máme hotovo! Pokud se Vám bude zdát že je maska moc řídká můžete použít víc medu nebo cukru. Je to zase na Vás jak Vám to bude vyhovovat.


Masku použiji na obličej, a zbytek dám do malé plastové krabičky pro další použití. Masku v krabičce můžete skladovat i v ledničce.


Co říkáte na takovýhle DIY článek? Zkoušeli jste taky dělat nějaké domácí masky nebo jaké jsou vaše oblíbené?


Žádné komentáře:

Okomentovat